NEPŘEVZATÁ OBJEDNÁVKA NA DOBÍRKU - jak na to
Nepřevzatá objednávka na dobírkuv e-commerce je běžným problémem, který může způsobit ztrátu prodeje a zbytečné náklady. V tomto článku vám poskytnu několik tipů, jak se vypořádat s nepřevzatými objednávkami na dobírku u naší společnosti.
Bohužel, už jich je docela dost, tak jsme to začali řešit. Zde popíšeme náš postup a byli bychom rádi, kdyby mnohem více eshopů to začali také řešit, aby se to dostalo všem klientům, že také máme svá práva. Ve všech médií, rozhlas, TV internet se probírá, jak jsou eshopy podvodníci, ale i když jsme napsali na dTest a ČOI, aby se tím zabývaly, nemají zájem.
Časový harmonogram objednávky:
- objednávka na eshopu na dobírku. Uzavření kupní smlouvy.
Přijde email o objednávce
Odešleme objednávku - email
Email od dopravce a SMS - objednávka nepřevzata popřípadě uložena na depu
email klientovi, popřípadě SMS - objednávka se vrátila nám zpět. (bohužel někteří dopravci si za to vrácení účtují dopravu i když k nám denně jezdí svoz :-( ).
- píšeme klientovi email:
Dobrý den,
zásilka se nám vrátila zpět, nemáte o ní zájem?
S pozdravem AC tým
Někteří klienti se ozvou a buď se omluví, nebo že nedostli info. Momentálně nejčastěji se stává problém s Boxy, že to na nich nenechají ani 12 hodin uložené.... a hend stahují. Nedostatek místa. - po třech dnech stornujeme objednávku. Klientovy přijde email o stornu. Z objednávky odděláme zboží a necháme tam dopravu a dobírku + si přidáme další položku, kterou jsme nazvali MP15 (manipulační poplatek 15 Kč).
----
Obsah objednávky
Kód Položka Mn. Cena za m.j. Cena MP15 Manipulační poplatek 1 ks 15 Kč 15 Kč DPD Pickup
Výdejní místo: CZ23749 Stříbro - AlzaBox Stříbro (Billa) (Tř. 5. května, 34901 Stříbro)1 45 Kč 45 Kč Dobírkou 1 39 Kč 39 Kč
CENA CELKEM: 99 Kč
Zaokrouhlení: 0 Kč
Cena bez DPH: 81,82 Kč
DPH: 17,18 Kč
A to jim pošleme s textem:
NEPŘEVZATÁ OBJEDNÁVKA AC MOBILE
Pro kupjícího
To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník.
Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle aktuálně platných zákonů České republiky. Z Vaší strany e-shop nezaznamenal jakoukoliv žádost o změnu či stornování objednávky - a to ani do doby expedice eshopu a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě.
Dle zákona má obchod právo na kompenzaci vynaloženého poštovného a balného od kupujícího, tedy od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu.
Proto Vás požádáme, abyste provedl/a platbu kompenzace s poskytnutými platebními údaji v co nejbližší době - vyhnete se tak komplikacím, následnému vymáhání s námi spolupracující agenturou WECALL (stará se nám o právní služby) a dalšímu zbytečnému zvyšování nákladů za správu dluhu nebo EXEKUCE.
Prosím o její uhrazení částky do 5 kalendářních dnů a vyhnutím se nepříjemných komplikací.
Jinak budeme muset celou věc postoupit vymáhací agentuře Wecall. Společnost pro vymáhání účtuje za registraci 250 kč + náklady s vymáháním. Tyto platí již dlužník.
- Pokud do 5 pracovních dnů nezaplatí, máme smlouvu s advokátní kanceláří Wecall, která se těmito záležitostmi zabývá a vymáhá to po právní stránce. Ale pro klienta to už není doprava + 15 Kč, ale mají to za rovných 500 Kč.
Je jím poslán email a dopis s modrým proužkem. - Klient pak na vymáhání slyší a raději zaplatí.
Bohužel, je to trochu tvrdé, ale jak jinak je to odnaučit. Někteří mají drzost si objednat třeba 3X do měsíce, my jim to posíláme a pak se nám na konci vrátí 3x balíčky jako nedoručené. Nezvedají telefony a ani nereagují na emaily. Ale na modrou obálku ano, raději pokutu zaplatí.
Reakce na od nich také máme, jsou to většinou sprosté emaily a vyhrožování, ale pak si to rozmyslí a je klid.