Manipulační poplatek
Povinností zákazníka je dle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb zásilku zaplatit, v praxi to znamená, že pokud je zásilka poslána na dobírku, tak také zároveň převzít. V případě, že zákazník zásilku nezaplatí (nepřevezme), porušuje tak kupní smlouvu a tím i výše uvedený zákon.
5,0
1 hodnocení
Díky nepřezaté zásilce eshopu vznikají:
- Fyzické náklady na kompletaci a zabalení balíku, které obchodník reálně platí
- Mrhání přírodními zdroji jako je energie, obalové materiály a čas lidí
- Náklady na poštovné, tyto náklady Eshop reálně platí, spoustu lidí si myslí, že eshop posílá zásilku ZDARMA, obchodník posílá balíček na základě vzniku kupní smlouvy dle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb a v dobré víře předpokládá, že jí zákazník převezme.
- Obchodník tak nemá možnost si předem přečíst recenze na morálku zákazníka na to, jestli přebírá nebo ne a tím je ve značné nevýhodě a riskuje, že narazí na nepřebírače. Obchodník riskuje rozbití, ztracení balíku při cestě zpět
- Při nepřevzetí musí obchodník zásilku rozbalit, zkontrolovat, zaskladnit a obalový materiál vyhodit
- Stornovat fakturu v účetnictví
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář